س از انتشار گزارشی در روزنامه همشهری مبنی بر دعوت از سفرای کشورهای فقیر آفریقایی و کشورهای دوردست آسیایی به‌عنوان کشورهای بازار هدف گردشگری ایران، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد که به‌زودی تعداد زیادی از گردشگران چین، کره‌جنوبی و مالزی به ایران خواهند آمد و همچنین قرار است 300هزار گردشگر عراقی نیز تا پایان سال تنها برای دیدار از شهرهای قم، مشهد و اصفهان به ایران بیایند.

به گفته منوچهر جهانیان دو هفته پیش 27تور اپراتور از کشور مالزی که بیشترین ورود و خروج تور در کشور مالزی را همین گروه انجام داده بودند به ایران آمدند و پس از آن نیز در هفته گذشته هشت تور اپراتور گردشگری از کشور کره‌جنوبی که توانسته بودند 9.5میلیون گردشگر به آن کشور وارد کنند و 13.5میلیون گردشگر خروجی به کشورهای چین، ژاپن، تایلند و شهر هنگ‌کنگ داشتند به ایران آمدند و با بخش خصوصی قرارداد نوشتند. جهانیان گفت:

تنها یکی از آژانس‌های گردشگری کشور کره‌جنوبی یک میلیون و 800 هزار گردشگر خروجی از آن کشور داشت. آنطور که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به همشهری گفته است، قرار است ظرف ماه‌های آینده گردشگران مالزی، کره‌جنوبی، چین و عراق به ایران سفر کنند ضمن آنکه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز با 240 آژانس گردشگری داخلی به‌منظور انجام فعالیت گسترده برای جذب گردشگر جلساتی ترتیب داده است.

کد خبر 176857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز